A kezdetek

A Brodwayn bemutatják a Hair című musicalt, az Apollo 8 három emberrel a fedélzetén Hold körüli pályára áll, itthon pedig a Trombitás Frédi a sláger, és elindul az új gazdasági mechanizmus. És ami a legfontosabb: egy tejipari szakemberekből álló csapat egy Moszkvai tanulmányút után néhány évvel azt veszi a fejébe, hogy egy új, furcsa termékkel állnak elő, mely az édes, enyhén citromos túró, csokimázzal bevonva. A hatvanas években járunk.

Mivel fogalmuk nincs, hogy mi legyen a termék neve - hiszen addig csak olyan dolgokat gyártottak, amelyeknek egyértelmű volt az elnevezése, mint például a tej, a vaj vagy a túró - megkérik a Budapesti Műszaki Egyetem egyik oktatóját, Klein Sándort, hogy találjon ki egy nevet, amely jól jellemzi majd a csokis-túrós finomságot. Legyen Túró Rudi - mondja ő, magára haragítva ezzel az akkori lapkiadókat, akik erkölcstelennek vélik a nevet és megtagadják a reklámozást.


Kíváncsi vagy a hivatalos és bővebb Túró Rudi történetre?
Akkor kattints ide!

A siker

A Túró Rudi a kezdeti reklám bojkott ellenére - vagy talán éppen ezért - óriási sikert arat. Sorra növi ki a gyár helyiségeit, ezért a gyártás Budapestről Mátészalkára költözik, hogy végül az itt épülő túróüzembe kapjon szép, nagy helyet a hetvenes évek elején. Az eladások az egekbe szöknek, nem lehet elég Túró Rudit gyártani.

A gyártás kezdetekor a termék még igen alacsony szavatossági idővel rendelkezett, mindössze 3 napos volt, ebből is 1 napot a logisztikán töltött. Az alacsony szavatossági idő azonban még a kezdetleges hűtési körülmények ellenére sem jelentett gondot az értékesítés, mivel az üzletekben a terméket szinte azonnal elkapkodták, gyakorlatilag állandó volt a Túró Rudi hiány. Kezdetben a környéken, valamint a fővárosban forgalmazták a terméket majd a gyártás mennyiségének növekedésével egyre nyugatabbra szállítottak.

A nyolcvanas évek

A nyolcvanas években, amikor elindul hódító útjára a Knight Rider, Douglas Adams pedig stoppolni kezd a galaxisban, itthon az LGT a slágerzenekar, és már a Túró Rudi az egyik slágertermék. A mátészalkai tejüzemen kívül két másik tejipari vállalat is elkezdi a gyártását. Mármint a Túró Rudinak. Talán ekkortól él a szlogen: "A Pöttyös az igazi"... A Túró Rudi 1984-ben megkapja első szerepét is, a "Kismaszat és a gézengúzok" című családi filmben és talán néha még a Szomszédokban is van szó róla, ha jól emlékszünk.

A ’80-as évek elején még a mátészalkaihoz hasonlóan alacsony - 3-4 napos - szavatossági idővel készültek a termékek, amelyek szavatossági ideje a fokozatos fejlesztés során 14 naposra növekedett.

A piaci versenynek köszönhetően egyre több változata jelenik meg a rudinak, amit néha Robinak és még mézes mackónak is neveznek. Diós, mogyorós, töltött és vitaminnal dúsított egyaránt létezik, a kezdeti három napos szavatossági idő pedig egyre csak nyúlik.

Változások kora

A kilencvenes évekre a már híres túródesszert túléli hogy leomlik a berlini fal és megszűnik a vasfüggöny, a siker töretlen. A külföldi filmek egyre látványosabbak lesznek, ÁjLávJút énekel a Rapülők, a mi kis rudink pedig sok-sok változáson megy keresztül. Az íz marad a régi, de az egész világ megváltozik körülötte. Egyre több a számítógép, új a technológia és a csomagolás. A Pöttyös már nyitószalaggal nyitható, és egyre nagyobb, egyre színesebb hiszen megjelenik az Óriás Pöttyös Túró Rudi és a sárgabarackos, epres, mogyorós ízű is.

Mátészalkán a hagyományos irányt követve dolgoztak a különböző ízesítések kifejlesztésén. A fejlesztéseknek minden esetben alapvető szempontja az eredeti ízvilág megőrzése a gyártási technológia folyamatos korszerűsítése mellett.

A termék reklámozása és marketingje is nagyot fejlődött az idők folyamán. A termékekről készült szórólapokat és kártyanaptárakat az újságokban megjelenő hirdetések követték, majd a televíziós reklámfilmek következtek.

Új dizájn

A kétezres évek elejét, új dizájnnal és internetes honlappal köszönti a Pöttyös, részt vesz Európa egyik legnagyobb fesztiválján, a Szigeten is. Magyar és nemzetközi sztárok nyilatkoznak arról, hogy kedvelik a Pöttyös Túró Rudit, amely egyre többet jelenik meg a Sajtó és TV hirdetésekben. 2007 volt a hatodik alkalom a Szigeten, mint mindig, akkor is egy kalandos-játékos parkban várták a rajongókat. A márka és a termék rendszeresen nyert (és nyer ma is) díjakat, mint például Superbrands. Arany Penge, Sikertermék, stb...

2006 és 2009 között rengeteg alkalommal találkozhattak a rajongók a márkával, többek között a nagy sikerű on-line Netmérettésben is kipróbálhatta magát kicsi és nagy egyaránt. A több tízezer játékos éveken át lelkesen oldotta meg a játék logikai és ügyességi feladatait, osztotta meg tapasztalatait és tudását másokkal. Nyereményekben sem volt hiány, a PSP-től az iPod-on át a Pöttyös alsókig nagyon sok nyereményt szerezhettek meg a legjobbak és a legszerencsésebbek.

2008-ban és 2009-ben nagy sikerű pontgyűjtő promociót is köszönhetett a rajongótábor a Pöttyösnek, lelekes Pöttyös imádok hajtottak a jobbnál-jobb nyereményekért.

Új termékek

2007 elején megjelenik az első olyan Pöttyös termék, amely merőben új irányt jelent a márka történetében, és ez az első Bonbon, mely limitált kiadás és a gyár kezdetben nem bírta teljesen kiszolgálni az igényeket, Bonbont a boltok polcairól folyamatosan elkapkodták a leggyorsabbak. A Bonbon sikere megmutatta, hogy az új fejlesztési irány jó, így a tapasztalatokat felhasználva megjelent a Pont2, mely a Bonbon továbbfejlesztett változata, melyet később ismét Bonbonra keresztelve lehetett ill. még lehet is kapni.

Folytatva a Bonbon termékek sikereit, 2010 elején bevezetésre került az új fejlesztés, a GURU, mely azóta is előkelő helyet foglal el az eladási listákon, népszerűsége pedig töretlen. Sőt, hogy még több Pöttyös rajongót csábíthassunk el, a 2011-es évben bővült az ízpaletta!

Természetesen nem feledkeztünk meg azokról sem, akiknek a Túró Rudi maradt a kedvencük, de szívesen kalandoznak az ízek birodalmában. Nekik időről-időre új, limitált kiadású termékekkel kedveskedünk. Így lett sláger a hazai ízléshez igazodó, nagy kedvencnek számító meggyes-mákos ízvariánsból, vagy a téli hangulatot varázsoló almás-fahéjas Rudiból.

Készítette a Oditech-Stúdió Kft. - 2013